Thanks for making it easy...

Var ofta något jag sa i pokersammanhang på den tiden det ofta begav sig.

Det som då brukar kunna hända var att jag plockade upp en hyfsad hand. En sån där hand man brukar vilja spela men som man någonstans vet inte alls är värd mödan. Av någon anledning hade jag glömt alla de stunder man svurit över det faktum att jag spelat handen och kan bara i mitt minne finna de tursamma stunder jag haft och faktiskt råkat vinna en del slantar med vad jag just i den stunden ser på korten.

Då finner man sig inför beslutet, ska jag spela eller inte? Är det värt pengarna det just nu kostar? Något av de mest lättande saker som då kan hända är att någon spelare, precis innan jag själv ska tala, höjer med en så pass stor summa att jag direkt känner, "Fan, det här är inte alls värt det". Genst blir mitt svårfattade beslut extremt enkelt och vid alla dessa tillfällen gillade jag att fälla kommentaren, "Thanks for making it easy".

Idag var det inte poker det handlade om men sitatutionen var väldigt snarlik och jag säger bara "Thanks for making it easy", nu behöver jag inte fundera mer.

Även fast jag kommer få skit för att jag snackar i gåtor så måste jag bara sammafatta med att säga, "Det är så man vänder motgång till medgång".

Gör något bra av dåliga händelser. Det vinner vi alla på i längden :-)


Kommentarer
Postat av: elina6

fifan vad bra sagt, ibland får man till det riktigt bra! :D

2009-05-21 @ 22:27:41
Postat av: henke

MAKING IT EASY!



måste dra ihop en pokerkväll freggan! Jag är sjukt sugen!



Har du lirat någe dom senaste åren? och vad har du haft för dig?



/ Henke

2009-05-22 @ 20:05:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0