30e maj

Jag tog ett tidigt tåg till Sundbyberg och anlände min destination vid elva tiden. på Tulegatan satt vi på balkongen och drack kall, härlig, förmiddagsöl och snickrade ihop ett system. Vi tog ställning!

Lite försenade gick vi i rask takt till Solvalla för att hinna fram och se de inledande loppen. Väl på plats var det grymt. Solen sken, hästarna sprang och ölen var fortsatt kall. Själva spelet gick väl inte lika bra för oss. V-sjuan sprack redan i andra omgången och det blev inte så mycket bättre under dagen. Dock lyckades jag sätta en vinnar till elva gånger pengarna i sista avdelning så det räddade en del av speldagen.

Efter travet vandrade vi tillbaka och tog med oss lite mat från en kinakrog. När vi hade ätit började David bjuda på Whiskey, vilket uppskattades. Själv tyckte han det var bättre med absint och satt och eldade socker som sig bör till den drycken. Själv har gag har några absintminnen och kommer nog aldrig mer dricka det. När klockan började närma sig halv tolv drog vi ner till Garbos som verkar vara allmänt (ö)känt. Jag tyckte dock att stället både var bra och fräscht med tokmycket folk i blandade åldrar.

Vi hängde med Davids travkompisar som var superroliga och grymt trevliga. Den ena hade kammat hem mer än oss och bjöd därför på lite olika drinkar. Själv bjöd jag på klassikern Lynchberger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0