Ledsen...

Gårdagskvällen hade inte myckat på agendan utan jag blev hemma och skulle kolla V64 från Solvalla. TV4 sport gör faktiskt grymma TV-produktioner utav detta återkommande onsdagsevenemang och det är alltid kul att se även om man inte deltar med sitt spelande.

Men för att ändå göra det lite intressant bestämde jag mig för att lämna in ett minisystem som endast kostade 90 :-. Ska man inte tippa helt galet är det svårt att förvänta sig stora pengar på ett sådant system och jag hoppades därför på en enkel omgång med utdelning kring några få tusenlappar.

Jag gjorde ett riktigt TV-system där jag hade många hästar i början och färre i slutet. Detta med anledning av att ha känslan att kunna vara med länge i matchen. Efter att ha prickat in två stycken grymma drag i andra och tredje avdelning hade värdet på omgången stigit ganska ordentligen och jag förvånad när jag började spåna i vad mitt lilla system faktiskt skulle kunna ge.

Nu satt jag emellertid kvar med få hästar i den senare halvan men kunde dock trösta mig med att jag ändå hade favoriter och förväntade segrare kvar på kupongen. Avdelning fyra och fem vinns enkelt och bekvämt av betrodda hästar som fanns med på min kupong och det återstod bara ett lopp kvar. Kvar på min kupong hade jag i sista loppet en häst. Jag hade spikat favoriten. Trots ett elftespår trodde jag riktigt bra chans Cleo Nalan. Jag kände mig ändå inte alltför hoppfull än...

Det måste ändå klaffa en del för att kunna vinna bakifrån och utan gardering visste jag att det inte var någon garanti till någon större vinst. Jag visste dock att seger för min kuse skulle innebär en vinst på cirka 20 000. Loppet bjöd inte på några större extraordinära hemligheter och när halv loppet var kört bestämde sig Svanstedt med Cleo Nalan att det var dags att runda fältet. Jag sitter hemma i soffan och myser över hur bra hästen ser ut och jag börjar verkligen tro att det här ska gå vägen. Cleo tar en plats i dödens vilket ändå inte ska vara några problem för den ser hur pigg som helst ut. In på upploppet ser allting klart ut. Spetshästen är på väg att ta slut och Cleo börjar ladda för slutspurt.

Då händer det. Näst intill obemärkt har en 27 oddsare smygit med i rygg på Cleo och verkar till synes dyka upp från ingenstans. Hade mållinjen varit placerad en meter tidigare hade jag haft min vinst men tyvärr står den där den står och precis innan ekipagen skär den har 27 oddsarn passerat med den segermarginal som kallas nos(!).

Jag fick visserligen ut 1 400 för mina fem rätt men det känns fortfarande som en förlust...

Målfotot nedan visar hur grymt det kan vara



Som sagt, en nosjävel ifrån 20 000


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0