Tre

Snart är både listan klar och snart är det konsert. Jag längtar!

Här kommer låt nummer tre på min lista och den är plockad  från senaste den senaste EPn, "Prospekt's March", som var en uppföljare till "Viva La vida" skivan. Låten förekommer även på den riktiga VLV skivan men då enbart som instrumental version. Enligt Chris lyckades de inte skriva klart låten i tid för VLV men melodin var alldeles för bra för att inte ta med så därför kom den med som inledningsspår. Den instrumentala låten i sig är helt magiskt  och när de vevar igång den som inledning på konserten är det rysningar på hög nivå.

Den efterföljande, fullständiga låten blev såklart dunderbra när den fick sin text. Det är på riktigt en låt som alltid för mig glad när jag hör den och får mig snabbt att glömma alla problem för stunden. Att se videon är enormt cool skadar ju inte heller :)

Här har ni "Life in technicolor 2"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0