Sex dagar kvar

Yes! på lördag är det äntligen dags för den efterlängtade Coldplaykonserten. Det här har jag sett fram emot hur länge som helst. Jag kommer ihåg hur jag satt som ett barn på julafton i slutet på december förra året och försökte få tag i biljetter.

Folk verkar ju tycka att det är så brutalt roligt med listor av alla de slag. Därför tänkte jag som lite nedräkning inför lördag varje dag lista min sex största Coldplayfavoritlåtar. Med början idag och låt nummer sex.

Först ut, på plats nummer sex, kommer låten Talk från X&Y skivan. I höstas i Globen framfördes ungefär halva låten i en mysigt avskalad version. Självklart vill jag låter ska vara med i lördagens reportoar också. Tror inte det kommer vara omöjligt. Är jag inte helt fel påläst så är det enormt härliga introt samplat av en låt från de tyskar syntarna "Kraftverk".  


Kommentarer
Postat av: Stephan :-)

Välkommen tillbaka i bloggvärlden. Det ska bli riktigt roligt att hänga med på konserten.

//Pappa :-)

2009-08-16 @ 22:33:57
URL: http://stevenssanningar.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Åh, jag längtar också! Ska bli häftigt :)

2009-08-17 @ 14:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0