Nattens sanningar

Man ser alla människor irra runt och söka gemenskap enbart baserat på delade åsikter för att på så sätt få bekräftelse... Det känns fel!

Försök istället finna de människor som istället för att dela din åsikt, respekterar den och tror på dig för den du är, ingen annan! Detta går ofta hand i hand men då det inte gör det kom ihåg vad egentligen betyder något.

Sen finns det en skara sorgliga människor som inte har kapacitet nog att skapa egna åsikter. Istället fördömda att ständigt söka "dagens outfit"-bloggar för att ta reda på vilken åsikt som gäller för den kommande veckan.



Fundera inte så mycket över tiden. Framförallt inte framtiden... Vad som sker, det sker. Ofta vare sig du vill eller inte. Med risk för att låta klyschig... Gör det bästa av dagen för fan! Med detta inte sagt att du ska springa runt och skratta och vara glad bara för att. Utan du ska göra det som du mår bra av! Endast de som verkligen är harmoniska i sig själva klarar av att hjälpa andra på riktigt. Det ska vara först du sen de andra. Alldeles för många försöker nå inre lycka genom att springa runt och leka barmhärtig samarit... Det är fel!

Den genuina hjälpen kommer från den som verkligen vill hjälpa.

Som tillägg kan jag upprepa vad en klok kvinna en gång sa till mig, "du kan inte hjälpa de som inte vill ha hjälp."



Det som har hänt har hänt. Ångesten går inte över för att du ältar den. Inse ditt misstag och för guds skull lär från det.

Som en klok man en gång sa, "don't regret your past, learn from it."




Allt det här var mycket mer konkret när jag började skriva. Jag märker imorn när jag är piggare hur pass rörigt det blev...


Kommentarer
Postat av: tObiaas

Jag läser många "dagens outfit"-bloggar men enbart i syftet för att jag finner det humoristiskt.
Modebloggarna tar över nätet och den ena är värre än den andra. Små, osäkra människor som söker bekräftelse genom att shoppa för tusentals kronor i veckan, nä usch!
Spana in min Inne- och Utelista varje fredag, den är ironisk men på ett sätt som jag tror många av oss "vanliga" finner roande.
Bra blogg btw!

2008-03-27 @ 16:51:12
URL: http://tobiaas.blogg.se
Postat av: Freggan

Nej, att beskåda modebloggarna i humoristiskt syfte får väl anses okej. Eller alla har väl rätt till sin åsikt och den måste ju självklart respekteras. Vore kul om man hittade någon bra blogg som fungerade som skön parodi på modebloggarna. Det finns ju en hel del men ingen som riktigt fungerar. Jag besöker din blogg dagligen så jag har koll på inne- och utelistan. Får se vad det blir imorn då...

2008-03-27 @ 18:52:37
URL: http://kortmengott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0