MTVs pinsamma program

Jag blir så trött på MTVs uppsjö utav riktigt dåliga tv-program där det känns som att de flesta mets går ut på att skjuta tonåringars självkänsla i botten. Just nu när jag zappade förbi på TVn upptäckte råkade jag få syn på programmet Made. Det programmet går i princip ut på att de ska peka ut en person som de ser upp till och sen försöka bli som den... Vafan! Gör folk sådana här program bara för att jävlas? Jag kan tänka mig att programskaparna satt i något konferensrum i sitt TV-hus med idétorka och sörplade kaffe. Då någon helt plötsligt utbrister:

- Hörni fan, jag hörde att det fortfarande är typ 3 procent av ungdomarna i USA som fortfarande mår bra och känner sig nöjda med sig själva...
- Va!? Vad säger du? Vad pysslar deras föräldrar med egentligen. Det har säkert sånna där jävla mammor och pappor som säger att de ska vara nöjda med sig själv och med den de är och att alla är unika och fina på sitt sätt.
- Ja, och de verkar ju inte ha några vettiga kompisar som kan trycka ner dem i skorna heller.
- Näe... Skandal!
- Kan vi göra något åt det?
- Ja men det är väl bara att vi gör som vanligt och rekryterar ett gäng osäkra tonåringar och berättar för dem att de inte kan se ut, tänka och göra som de gör. Sen sänder vi hela arrangemanget coast to coast. Kan ju folk försöka bygga upp deras självkänsla bäst fan dem vill.
- Klockrent vi kör på den!

Jag kan mycket väl tänka mig att det var så här Made kom till. Men som tidigare påpekat är ju inte Made det enda pinsamma programmet som kommit ur MTVs sköte men antagligen det värsta. Det enda programmet med något konkret innehåll värt att titta är South Park. I vilket Matt Parker och Trey Stone serverar oss härlig samhällskritik starkare och mer genomtänk än någon annan amerikansk TV-serie.

Kommentarer
Postat av: malin

ja det där made är usa i ett jävla nötskal! i varenda program är det nån lite utstött stackare som vill bli häftige killen eller den populära cheaeleadern *blä* och så går dom runt på skolan och frågar vad dom tycker om peronen som vill bli made och väljer ut dom elakaste kommentarerna, sen när personen blivit made så är ju den personen såå mycket bättre, bla, bla bla!

2008-03-23 @ 13:33:09
URL: http://malinsandgren.blogg.se
Postat av: Anonym

Har du haft en bra påsk?:) Kram

2008-03-23 @ 13:33:55
URL: http://[email protected]
Postat av: Madde, den du älskar att hata

sjukt.. Men bra att du skriver det fördet stämmer så jävla bra

2008-03-23 @ 14:38:24
URL: http://maddemagnerius.blogg.se
Postat av: Jessica

Ja, visst är det då bra att vi har den fria viljan att välja om vi vill titta på programmet eller inte.

2008-04-03 @ 18:32:06
URL: http://strippedconfessions.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0