Kungen av sällskapsspel

Nu har familjen spelat spel igen. Vann jag? Jag säger så här, skiter björnen i skogen?

Spelet som vi spelade hette "Ticket to Ride" och var grymt roligt med en härlig mix av strategi och tur.  Det blev en ganska hård kamp där det var ovisst in i det sista men efter det att röken hade lagt sig efter den stenårda bataljen stod vi där som vinnare jag och Emil. Kan verkligen inte erinra mig om senast jag inte vann hemma med familjen. Börjar liksom kännas ganska standard nu.

Just nu sitter jag på lillasysters rum och lyssnar på hennes gitarrspel och skönsong. Hon är grymt duktig, inte bara systerduktig utan verkligen grym på riktigt. Jag har alltid vetat att hon kan sjunga men jag har inte insett förens ikväll att hon dessutom är riktigt vass guran i hand. Riktigt kul att höra! Framförallt är det jäkla mysigt att sitta här med henne på småtimmarna. Nu ska jag önska Remy Zeros låt Fair och sitta och tänka på alla underbara människor som förgyllar min vardag. Att sitta på ett obekvämt ställe i tio år känns fan lätt värt för att hålla er vid liv :)

Kommentarer
Postat av: Pappa :-)

Jag kanske ska påminna dig:

När vi spelar rena kunskapsspel som TP eller Geni vinner du aldrig. Det säger ju en del... haha!

2008-03-22 @ 14:17:42
URL: http://stevenssanningar.blogg.se
Postat av: E

åh, det värmer som fan. Du är bra

2008-03-22 @ 19:05:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0