Jason Mraz, Flipp eller Flopp? VAFAN!

På fredagar finns det en programpunkt i P3 populär som heter Flipp eller flopp. Det går ut på att studion gästas av två profiler oftast från musikbranchsen. De två ska sedan lyssna på tre "nya" låtar och bestämma sig för om den "nya" låten kommer bli en hit eller inte.

Nu blir jag fan fundersam hur vår musikindustri fungerar då en av de tre låtarna som kommer att bedömmas imorgon är "I'm yours" med Jason Mraz. Vafan! Den låten är ju långt ifrån ny. Jag kan inte svara för när den exakt kom och orkar i skrivande stund inte göra den researchen. Det jag emellertid kan svara för är när jag började gilla låten och det är nästintill ett och ett halvt år sedan. Så vad händer egentligen, vem väljer vilka låtar som ska vara med? Jag är mycket skeptisk till konceptet.

I vilket fall som helst är låten grym och jag älskar den fortfarande även fast jag lyssnat på den sjukt mycket. Allt annat än betyget flipp imorgon vore ytteliggare en skandal.


Kommentarer
Postat av: Ellie

Den är grym!

2008-03-07 @ 12:36:32
URL: http://linore.blogg.se
Postat av: elina6

instämmer freggis!

2008-03-08 @ 12:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0