Gladare avslutning

Avslutar veckan med ett skrattframkallande inlägg. Om ni inte känner igen den underbara mannen i videon här nere så heter han Ricky Gervais. Jag finner verkligen inte ord som gör honom rättvis. Det existerar inte nog med superlativ för att hylla humorgeniet nummer 1. Med tanke på allt snacka om Björn Gustafsson känner jag att jag måste få konstatera att han inte är något i jämförelse med de större humorgenier som finns.

Som jag då nämnde här är nummer ett och hans försäljningssiffror talar för sig själva, han har slagit alla rekord som går att slå som ensam komiker. Han är upphovsman till succéer som The Office och Extras vilka båda två har visats på SVT under de senaste åren.

Klippet nedan är från hans första av tre stand-up shower han gjort. Showen i fråga heter Animals och är även det genomgående temat. De andra två showerna heter Politics samt Fame. Fame hade jag personligen förmånen att få upplvea live i London i höstas. Ett ord: MAGISKT!

Se och njut när Gervais ger en lektion i teologi.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0