Ge er!

Läste den här artikeln på Aftonbladet och kände att jag behövde kommentera.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2090566.ab

Att sätta gränser med regler som inte riktigt går och motivera är bland det jävligaste som finns. Att diskutera hela klädfrågan i sak är ytterst komplicerat och är absolut en diskussion jag inte har energi till att börja.

Det jag faktiskt funderar på är argumentet om att det skulle vara ohygieniskt. Det finns en del forskning på området. Om vad som är hygienskt och inte och vilka kroppsdelar som är mer ohygienska än andra. Skulle man då göra en lista på ohygienska kroppsdelar dröjer det faktiskt en stund innan vi landar på skinknivå. Alltså får de komma med något nytt. Det som klassas som brukar klassas som mest ohygienskt är händera. Skulle alltså den berörda skolan hålla kvar vid sitt argument skulle inte många få äta någon mat. Ska man fortsätta att kritsera hygienargumentet är jag mycket skeptiskt till att renligheten i köket lever upp till den standarden som skolan verkat kräva.

Sen att det är sjukt fult att strutta omkring sådär... Ja det tycker man någon borde kunna berätta för dem...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0