Fy fan för klyschor!

Efter att ha läst ett inlägg i Elinas blogg, elina6.blogg.se, slog det mig hur mycket jag hatar användandet av klyschor och de som seriöst använder dem i sin vardag. Om någon, nångång har hört mig använda en klyscha eller att ni hör mig säga något klyschigt i framtiden. Straffa mig för fan!! Det får inte gå till på det viset, vare sig det handlar om högskoleuppsats, arbetsansökan eller att du försöker snärja en tjej på krogen. Som Patrik skulle sagt, det är inte okej!

Enda gången det är kosher att använda klyschor är som ironi i humoristiska sammanhang. Just då enbart för att poängtera hur jävla idiotiska de är. Snälla kan ni inte prata mer fantasifullt, ja då får ni fan hålla käften!

Kommentarer
Postat av: elina6

precis! o sen när man säger alla standardprepliker och inte menar det.. utan säger det bara för att det ska sägas, det suger ännu mer balle!

2008-03-22 @ 10:10:07
URL: http://elina6.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0