Efter helgen

Jag sa att jag antagligen skulle ha saker att skriva efter helgen och nog fan blev det så!

Jag vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja och i vilka trådar jag orkar dra. En del saker bör lämnas osagt då det finns en risk att det har mer negativ effekt på betraktaren än vad det har positiv verkan på skribenten.

Den beryktade festen gick i alla fall av stapeln som planerat och det blev till slut en perfekt skara sköna människor som samlades hemma hos Adde. Till en början var det bara fyra vänner, två pizzor och ett okänt antal ölflaskor. Runt sjutiden började festfolket droppa in med det glada tjejgänget i spetsen. Det visade sig senare under kvällen att en flicka skulle få bli lite gladare än alla andra. Vid åttatiden var näst intill alla förväntade gäster där och alla verkade trivas. "Åå vad vi skratta och skåla" som Mangan hade sagt . En av det bästa grejerna med gårkvällen var att jag kände mig avslappnad. Normalt sett när man står som värd brukar man nås av någon form av prestationsångest och känna krav på sig att alla ska trivas. Men inte lördags, allting flöt på för bra för det. Sjukt kul!

Vi lyckades även fixa en skön combo utav vanlig bra musik och melodifestivalen. Tror att majoriteten var nöjda även med det arrangemanget. Flera reflektioner angående melodifestivalen längre ner.

När klockan började närma sig elva började vi kännas oss mogna att dra oss ner emot stans uteliv. Utelivet denna kväll stavades Lotus. Ett ställe som jag tycker får ta alldeles för mycket skit. Så jävla illa är det inte. Att Lotus blev vår nattdestination kom sig utav en händelse som utespelade sig fredags. Då Adde skulle försöka hitta sällskap när klockan var närmare två än ett. Jag vet inte vad som direkt sas men när Adde kom tillbaka ifrån henne hade han fått med sig 14 inträdesbiljetter till lördagskvällen på Lotus. Gratis är gott som man säger.

Väl nere vid fristadstorget hände väl kvällens tråkigaste incident. Det var Kroken som fick 500 kronor i böter för att han gick och drack öl. Hela grejen känns så enormt jäkla pinsamt av den inblandade polisen. Eskilstuna har värre kriminella problem att ta tag i än kräva surt förvärvade pengar från en volvoarbetare som bara vill fira helgen på ett härligt arbetarklassigt sätt med en ölburk handen. Kul att vi dessutom tio minuter efter denna händelse får bevittna ett gäng nötter som står och kastar sten på Hemköps fönster 300 meter ifrån den platsen där tidigare kriminella händelse ägde rum... Fan det här fick mig att tända till!

Hur som helst var det kul även inne på Lotus. Som vanligt splittrades gänget men det blev som vanligt en hel del dans, några vitryssar, lite hångel samt möten med människor man aldrig skulle prata med utanför lokaler med fullständiga rättigheter.

Precis när klockan hade passerat ett visade det sig att en viss person inte längre var välkommen på Lotus för den här kvällen. Inget konstigt med det, somnar man i en av sofforna är man ganska klar. I och med detta bestämde även jag och Adde oss för att dra oss hemmåt för att ta hand om vår fallna vän.

Under söndagen mådde jag nästan oförskämt bra och efter en riktigt trevlig söndagsfika samt en härlig bakisrulle. Skjutsade jag hem John till sthlm. Vi fick en bra pratstund i bilen och på vägen kunde Elina hålla mig sällskap via A Bells utvecklade uppfinning.

Det blev dessutom en väldigt sen söndagskväll/natt med en kanske ordfattig men ack så trevlig pratstund. Emmi och jag tittade dessutom på Romeo och Julia och det var så längesen jag såg den att jag hade glömt bort hur bra den var. Jag pratar om den moderna verisionen med DiCaprio. Tack för kaffet!

Nu har jag skrivit av mig en del av vad som har hänt och ändå känner jag att jag håller inne på den hel del känslor och incidenter. Hur som helst får det här räcka ikväll. Mitt utlovade utlägg om Melodifestival får komma imorgon istället.

Godnatt, puss och kram hälsa familjen! (Kul att se att man kan inspirera förresten)

Kommentarer
Postat av: elina6

man behöver inte styra speciellt mkt när det är så bra folk och du har fanemej kommit så nära grytan man bara kan! du är underbar freggan.

2008-03-18 @ 21:28:41
URL: http://elina6.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0