Atena var ett värdelöst lunchställe

Igår hade jag inte någon bra möjlighet att skriva därför skriver jag om gårdagens lunch idag istället. Vi skulle testa att hämta mat från en grekisk restaurang här i Eskilstuna. Jag är inte alls kräsen i maten utan brukar kasta i mig i princip allt. Men Atena som restaurangen heter gjorde ta mig fan allting fel. När vi ringde och beställde fick vi beskedet att maten skulle vara klar om cirka 20 minuter. Vi kom dit fem minuter efter utsatt tid men fick trots det vänta ytterliggare 20 minuter på vår mat. Det är väl sådant som händer tänkte vi och tog med oss maten tillbaka till kontoret för att äta. Vi hade beställt kycklingfiléer med pommesfrites och tsatsiki. Vad fick vi då i våra byttor? Jo en liten torr jävla kycklingbit, pommes frites som verkade vara ungsgjorde och inte friterad samt att det inte fanns en tillstymelse till Tsatsiki. Helt jävla VärdeK! Vi fyra som beställde var alla lika upprörda och ingen av oss kommer garanterat aldrig mer göra ett återbesök hos Atena. Så jävla mycket tummen ner!

Men för att avsluta i dur och inte i moll kan jag idag känna mig mätt, glad och belåten efter ett besök på Ming Palace. Det går vi gärna igen :) Om någon letar matställe i Eskilstuna rekomenderar jag också det relativt nyöppnade Solo pasta där det både är gott och prisvärt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0