Reflektioner från gårdagens match

Som utlovat kommer då en liten sammanfattning från gårdagens division 1 match, Trångsund - Arlanda.

Senast jag dömde en division 1 match var för ungefär en månad sedan så jag var riktigt sugen på uppgiften. I enlighet med tabellen framstod Trångsund som det bättre laget. Innan matchen hade de endast ett par poäng upp till serieledarna Nacka. Arlanda däremot låg sist med enbart en seger efter juluppehållet.

Det var emellertid Arlanda som styrde det mesta av händelserna ute på isen och trummade på som det starkare laget genom i stort sett hela matchen. Bortalaget från Märsta fick en bra start med en relativt tidig ledning 2-0 ledning och lät sen aldrig riktigt Trångsund komma in i matchen. Slutresultatet kunde tillslut skrivas till 0-4.

För oss på linjen var det inte den särskilt svårdömt men vi gjorde det vi skulle bra. För HD-Micke var det däremot tuffare men han gjorde en grym match, imponerande och så hur bra han har blivit på så kort tid. Sjukt skoj!

I matchen hände inte så mycket roligt eller spektakulärt. Det roligaste att berätta var nog följande ordväxling som uppstod efter en situation utanför Trångsunds bås. Jag är den enda i närheten av situationen.

Okänd Trångundsspelare - Men vafan domarn, han crosscheckar ju så att klubban går av!!
Jag - Okej...
- Men då måste det ju vara utvisning för fan!
- Jo kanske det skulle ha varit...
- Men varför tar du den inte då?
- Har du någon gång sett en huvuddomare utan bindlar?
- ööhhh, nej...
- Nä, varför tror du att jag är det då!

En riktigt bra gris slutade 4-4-7 med Micke som vinnare. Gårdagens guldpipa får gå till den okända materialaren i Trångsund som slipade mina skridskor. Bästa slipningen på evigheter!!!!

Ikväll är det AJ regionselit på schemat och matchen mellan Gripen och Nacka.

Kommentarer
Postat av: admeister

haha!! "okej" ..det är en klassiker!!

2008-02-01 @ 18:10:14
Postat av: Anonym

den där ordväxlingen har du tagit från mig din fuling

2008-02-11 @ 23:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0