Mänskliga värdet?

Ja, ser vi människor som människor fortfarande? Värdesätter vi fortfarande varandra efter det vi är eller är den tiden förbi? Jag kanske i och för sig inte ska anta vi respekterat varandra förut. Det kanske alltid har varit så här illa...

Ett bra exempel är det som kära skolministern sa idag, d v s"...ökat fokus på kunskapsresultat." Här syftar han dessutom på sjuåringar! Helt sjukt, just nu när jag skriver tänder jag till så mycket att jag inte finner ord...

Bra budskap det här sänder ut. Se till att få bra betyg och lär dig så mycket så möjligt, annars är du ingenting värd!

Lyckligtvis kommer borgarna med lite bra förslag också. Ska man vara politisk korrekt ska det numera tydligen kallas "könsneutrala äktenskap". Även om det inte borde behövas kan det här ältas i all oändlighet. Men ser vi tillbaka på de mänskliga värdena verkar det helt absurt att man ska förbjudas äktenskap på grund av att man ser en annan kärlek än vad folk är kapabla att acceptera. Kan dessa tvivlare inte acceptera är det deras problem och det ska fan inte vara ett hinder för de som tror på kärleken.

Kul förresten att vi ser ner så mycket på äktenskapspolitiken i mellanöstern när vi själva inte heller har riktigt rent mjöl i påsen gällande ämnet. Det innefattas av ungefär samma frågeställning, punkterna ligger bara på olika ställen i gråzonen. Mellan det svarta och det vita, mellan vad som är rätt och fel.

Nu ska jag åka till Gnesta för att titta på Divsion 2 hockey. Så pass mycket älskar jag den här jävla sporten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0