Gripen - Väsby BJ Allettan

Som sagt en BJ match i Strängnäs stod på programmet ikväll. Skoog som HD och Arbestål som andra LM.

I ärlighetens namn vet jag inte riktigt om det finns så mycket att säga om matchen, det var inte några knepiga situationer eller roliga fadäser. Match innehöll förhållandevis lite utvisningar och när klockan stod på 20.00 efter sista perioden kunde Gripen stå nöjda(?) med en 4-3 seger.

Personligen känner jag väl att det var ok-match, kan knappast påstå att jag briljerande, fast samtidigt behövdes det inte. Nedsläppen kändes dock helt underbara! Hade jag granskat mig själv hade mina nedsläpp i den här matchen fått toppbetyg :) Tyvärr fick jag en puckjävel på mig. Det är direkt efter ett nedsläpp och jag har ingen som helst möjlighet att hinna ta vägen någonstans. Nog vet jag att jag är bred om axlarna men eftersom en hockeyrink är ungefär 1 800 kvadratmeter tycker man ju att han borde kunna utnyttja de lediga 1 799 kvadratmetrarna som finns kvar... Men icke, rätt på mig skulle pucken. Tack och lov hade inte heller spelarna i fråga mycket till kraft i skottet så jag klarade mig lindrigt undan.

Just det, grisen slutade 19-7-6 med Skoog som vinnare och Arbestål som nyckelbärare.

Kommentarer
Postat av: Bransell

Hahahaha... Du e väl inte bred om axlarna... Hahahaha... Men roligt att du har börjat hockey blogga... pöss

2008-01-18 @ 08:45:58
URL: http://bransell.shc-referee.se
Postat av: admeister

men vafan celsius!! är ju en bedrift att lyckas träffa dig!! jag menar, i och med att du beträder isen ökar ju antalet stolpar från fyra till fem och matchen kommer iaf innehålla minst ett stolpskott!! nu är jag nöjd! puss och kram, hälsa familen! haha

2008-02-01 @ 18:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0