Ser typ hela brösten...!

Det har inte blivit mycket vila idag. Jobb från 7-17 sen direkt iväg för att döma hockey. Fick rejsa igenom McDs "Kör igenom" för att jag skulle hinna få i mig någon form av näring. Andrea kan klanka ner hur mycket hon vill men en hamburgare är aldrig fel.

Även denna dag har varit massa snurrande ute på ödsliga grusvägar i samhällen bara de infödda verkar känna till. Eftersom jag åker ensam kallas min enda vän radion. Med radio menar jag kvalitétsradio såsom P3 och inget jävla kommersiell skit.

Jag ska någon dag skriva ett inlägg om public service kontra kommersiellt och i det även väva in diskussioner om det statliga monopolet och privatiserande av företag och branscher. Överlag är jag skeptisk till privatiseringar. Dock är jag medveten om att tankarna känns jävligt bakåtsträvande, kanske fega.

Hur som helst, tillbaka till P3. Efter att ha lyssnat på kanalen i ungefär sju effektiva timmar hinner man höra en hel del människor och få bra uppfattningar och sämre uppfattningar samt inspiration för eget filosoferande. Filosofidelen är helt klart det jag älskar mest.

En person som jag idag gjorde ett bra intryck på mig är Fronda. Jag har egentligen inte haft någon åsikt men han har alltid kännts jävligt B-hipp hoppig eller nåt liknande. Hans rullar fram låt var väl ingen höjdare även om den satt fart på många dansgolv för några år sedan. Idag har jag emellertid bestämt mig för att det är en reko snubbe. Han sa mycket tankvärt och genomtänkt, hade skön inställning till melodifestivalen och hela det konceptet. Jag kommer inte ihåg så mycket specifikt han sa. Men som sagt ett bra intryck gjorde han.

Sen var det Elin Lantos tur att blir intervjuad. Jag kunde bara tänka på mitt tidigare inlägg om hennes jävla hängslen och brist på talang. Hur som helst förbättrade väl inte hon direkt sin status i mina ögon. Det mest positiva är att hon verkar vara medveten om att hon bara har sin röst (utseende?) att leva på. Hon påpekade mycket tydligt att hon enbart valde låtar att framföra som hon trodde kunde spelas i radio eller på dansgolv. Det kom verkligen aldrig på fråga om det fanns någon personlig mening eller estetiskt tänk i hennes "artisteri"...

Nu har det här blivit mycket längre än jag trodde och jag tror jag kanske ska ändra rubriken till något som kan locka nya läsare via startsidan på blogg.se? Nu är det ändrat och ni kommer aldrig få reda på vad som stod där innan, men jag hoppas den här lockar istället, det verkar i alla fall fungera för Elin... ;)




Kommentarer
Postat av: E

p3 är bra, mammas ikväll;)

2008-02-27 @ 13:41:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0