Pingis och badminton

Innanför munktellarenas väggar pågick ikväll ytterliggare en hård drabbning mellan mig och Adde. Tanken var att vi även den här gången skulle spela pingis- och badmintonmatcher som skulle avgöras i bäst av tre. I pingisen var det jämnare än förra gången och jag gled in och vann första matchen med komfortabelt med 4-2. Adde shejpade upp sig vann andra matchen med samma siffror 4-2. I sista och avgörande matchen vet jag inte vad som hände, trots att alla set var jämna och endast vanns med två bollars marginal kunde Adde till slut stoltsera med sin seger efter 4-0 i avgörande matchen.

När vi klev in i badmintonhallen upptäckte vi att det nästan var fullt och det enda de kunde erbjuda oss var en bana i en halvtimme. Det var bara att konstatera att det fick bli en enkelmatch den här gången och inte vanliga bäst av tre. Det gällde alltså att vara på tårna från start. Något som inte Adde hade greppat och efter 15-7 till mig i första började han fatta att det var på allvar. Han tog sig i kragen och vann de två nästföljande seten med 15-7 i båda. Min tur att ta mig i kragen då och efter ett enkelt fjärde set med 15-8 seger väntade ett rafflande avgörande sista set. Vi följdes åt och ledd om vartannat upp till 8-8. Då lyckades jag rycka och ledd därifrån med 3-4 bollars marginal. Vid ställningen 13-9 i min favör trodde jag att det var klart men Adde hittade oväntad energi och gick upp till 13-12. Det var grymt ovisst och jag började känna ett ordentligt obehag efter att ha slarvat bort mitt gyllene läge. Då kom räddningen... Adde servar bollen rätt i nätet, tack för det televerket! Det här betydde alltså två matchbollar, en mer än vad jag tyckte jag skulle behöva. Adde höll inte med och vann nästföljande boll, en matchboll kvar. Vi kunde ta på spänning, vem hade nerverna bäst i styr. 14-13, Adde server...... PANG! Rätt i nätet igen. klart och betarrt :)

Efter min seger i badmin kunde vi då även denna dag skaka hand och tacka varandra efter totala 2-2.

Jag längtar redan efter nästa drabbning


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0