Golonka i Hägersten

Sitter för tillfället på ett hotell i Hägersten och har det allmänt tråkigt. Det här är min sista kursveckan här upp i Stockholm och imorgon kväll är det stora avslutningsbaluns. Det har varit en sån frukansvärt rolig tid med gänget här uppe och jag tror att vi är många som är överens om att vi inte vill att det ska ta slut. Samtidigt som jag sitter och skriver här filar jag på ett tal som vi var och en ska hålla imorgon. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga men jag har en tendens att bli väldigt emotionell i sådana situationer... Jag har ordvitsat en hel del här på kursen och funderar på att avsluta talet med en ordvitskavalkad. Dock har jag idétorka och ordvitsar bör egentligen komma spontant. Det enda som kan hålla är att jag säger att jag ska hålla ett tal och sedan vissa upp ett papper med en valfri siffra på. Antagligen får det väldigt bra genomslag :)

Jag borde egentligen ha skrivit om VIsbytrippen som blev riktigt lyckad. Nu har jag inte så mycket kvar på näthinnan om vad som hände där borta på ön. Matchen Visby-Haninge var i alla fall den roligaste jag dömt i år och det var en riktigt kul och intensiv holmgång. Mycket folk var det dessutom så det blev ett mäktigt tryck i hallen. Efter matchen gick vi ut och käkade på ett ställe där vi också partajade in på småtimmarna. Trots att vi kom dit ganska sent blev det en relativt blöt kväll och för första gången sen i sommras drog vi igång en runda "coins". Bästa ölspelet på krogen! Upptäckte en ny drink som hette "Lynchberger" och den var smarrig. Sur, just the way I like it. Morgonen efter försov vi oss och höll därför på att missa färjan, vi sprang näst intill ombord några minuter innan avgång, spännande...

Hoppas snart att folk börjar droppa in här på hotellet igen. De flesta behövde jobba med diverse saker eller skriva om prov. Jag som emellertid inte behöver ägna mig åt något seriöst har bara suttit på mitt rum och msnat, bloggat och YTat i en dryg timme. Men förhoppningsvis blir det lite häng i baren sen, kanske är det dags att ge sig på Golonkan igen...

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHAHAHA, det var kul juh, det där med talet alltså...

2008-12-16 @ 22:51:58
Postat av: Adilicious

haha.. faan va gott med lite golonka!!! kanske slänga ihop lite till torsdag kväll =)

2008-12-17 @ 15:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0