Vad blir resultatet av en jävla massa vilja men ingen inspiration?

Typ ingenting!! Jag sitter och läser olika tidningar på nätet för att hitta något kul att spekulera kring eller skämta om. Tyvärr är det nada som känns ett dugg intressant. Undra om det är så här jobbet tär på mig? Med tanke på att jag är van vid tolvtimmarsdagar klagar jag inte och känner att jag klarar av det men det verkar logiskt att det skulle inverka negativt på mig, på ett eller annat sätt.

Jag har försökt att hitta de mer positiva detaljerna i vardagen. Det är emellertid svårt när man har lärt sig observera omvärlden med en kritiskt lins på näthinnan. Det positiva är väl att jag någonstans ändå känner att jag lyckas ganska bra med att acceptera folk och företeelser för vad de är. Problemetet är att jag med denna metod inte klarar av att riktigt respektera människor som inte har accepterat sig själva.

Under senaste halvåret har jag kommit fram till att den där Rousseau inte var så jäkla dum ändå. Hans filosofi var enkel, lev med naturen, lär av naturen. Det har fungerat och kommer alltid att fungera. Förr eller senare genomskådas eller förbrukas alla fejkade, artificiella och konstlade lösningar utan att själva på något sätt efterlämna något som kan fylla deras funktion.

Nu har jag precis kommit på ytterliggare en bloggtopic, men den får jag ta imorn.

Om jag skulle sammanfatta mitt liv med en låt, vilken låt skulle jag välja? Vilken låt skulle du välja?

Kommentarer
Postat av: elina6

det är min topic vafan, haha. tänkte precis skriva om det själv.. men mitt val är release me iallafall. jag bjuder på den.

2008-04-22 @ 00:52:48
URL: http://elina6.blogg.se
Postat av: Emmie

Måndagsbarn
"jag längtar alltid härifrån men aldrig hem"

2008-04-23 @ 16:41:47
URL: http://eatdirt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0