Morgonpasset till Kvällspasset

Om man under sina arbetsdag både hinner lyssna på hela i princip hela morgonpasset samt hela kvällspasset. Ja då har man ta mig fan varit där länge. Det visar sig att man tydligen kan få ut en hyfsad lön från City Mail, bara man är där tillräckligt länge. Tur är det väl att man är härdad sen tidigare och faktiskt tycker att jobbet är skitkul för att man ska klara av den period vi just nu går igenom. Tydligt märks det hur mycket våra tuffa dagar sliter på majoriteten av vår personal. Kan vi bara få lite tid över till planering kanske vi kan omstrukturera och ta in mer folk för att lösa bekymret. Den som lever får se...

Idag blev jag riktigt rädd och förbannad när jag var ute och delade. Jag sitter där i min kör bil i lugnan ro, skrattar åt "Cirkus Kiev" och som vanligt filosoferar över livet. Då händer det! Jag kör på en dubbelfilig väg, på väg ut emot Årbyrondellen för er som är hemma i E-tuna. Jag ligger i vänsterfilen och ser en bit framför mig en röd buss som kör i den andra filen. Eftersom jag har högre fart förutsätter jag att jag kommer köra om honom förr eller senare och ger inte situationen mer tankeverksamhet än så. Vad händer? Jo, rätt som det är får bussjäveln för sig att den också ska in i vänsterfilen. Visst är man er trendsetter men vafan det finns väl gränser? Hur nära är jag då? Jo om jag säger så här: Inte ens Pagrotsky skulle kunna ligga raklång emellan... Det blir tvärnit och vänstersväng vilket näst intill skickar ner mig i diket bredvid väge. Med en blandning av tur och skills rullar jag upp på vägen igen efter en hel del grusskrap. Detta följs upp utav den obiligatoriska kombinationen bestående av tuta och långfinger. När jag fått ut mig mina värsta aggressioner upptäcker jag vad det står på bussen, "Karlstad buss & turism".

Klart som fan att olyckans buss och då antagligen dess chaufför kommer från världens mest ondskefulla håla. När jag tänker på Karlstad och hur den staden är i kombiantion med sitt hockeylag enbart framstår som helvetet på jorden undrar jag varför Frodo och kompani genomgick så mycket trubbel för att ta sig till mordor? Uppenbarligen hade det räckt med att hoppa på den onda röda bussen till Karlstad. Där hade ringfan förintat sig själv på grund av bristande energi över att existera...




Kommentarer
Postat av: Stephan :-)

Oki... ingen Pagrotsky, men hade Sigvard Marjasin fått plats?

2008-04-15 @ 23:24:03
URL: http://stevenssanningar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0