Tjuvstart!!

Jag är inte direkt den som håller fast vid saker för traditionens skull. Men på något sätt har julen blivit en relativ helig högtid för mig. Jag satte precis på lite jullåtar för att känna på stämningen men det känns i hela kroppen att det inte är riktigt rätt än. Jag anser att julen och allt bestyr som hör till inte bör påbörjas förrän första december, då barnen öppnar sina första luckor. Undantaget är de åren då första advent ligger innan första december. Då gäller självklart första advent som startskott.

Jag tycker att jag som vuxen har en relativt bra förståelse för barnsliga saker och varför det man gjorde som barn var roligt då. Men jag kan inte se vad tjusningen låg i att öppna pappersluckor på en kalender? Hemma hos mig fick vi dessutom bara en kalender att dela på. Något som medförde att det kunde blivit fullskaligt krig över de där förbannade luckorna. Tur var det nog att vi hade en ordentlig rättviseskipare på elitnivå som kunde se till allt som ofta blev så rättvisst som möjligt.

Ugglakoncerten var riktigt bra. Ungefär som jag hade förväntat mig, snäppet bättre kanske. Jag vet egentligen inte hur jag ska kommentera den så därför gör jag det inte. Den var bra helt enkelt.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0