Försöker få snurr

Det tar väl kanske ett tag innan jag kommer in i tempot och får en rutin i att blogga mer frekvent för just nu så går det alldeles för trögt. Mitt mål var att snitta ungefär tre inlägg om dagen och just nu ligger snittet på ett...

Men jag arbetar på det och idéerna finns där. Problemet verkar som sagt vara att jag inte har vant mig vid att skriva flera gånger om dagen. Det borde inte vara särskilt svårt med tanke på att jag faktiskt lever tillsammans med datorn och kollar mailen ungefär tre-fyra gånger i timmen. Det här får mig att framstå som en smärre datornörd. Inte datanörd för det är något Helt annat!

Men nörd... nej... Jag ser mig mer som en person väldigt anpassad till vårt teknologiska samhälle. Ständigt uppdaterad på vad som händer i vår del av världen. De delar som Inte intresserar massmedia känns lite tyngre att engagera sig i. Men se mig inte som en sämre människa för det. Det är knappast till gagn för någon att jag sitter framför en skärm och konstaterar vad som har hänt. Jag skulle gärna bry mig och jag hade kapacitet att göra det på riktigt. Anledningen till att jag känner ett behov av att orienterar mig i västvärldens nyhetsflöde är den enkla anledningen att det finns en stor grupp människor som ser ner på mig om jag inte "bryr" mig. Ungefär samma individer som tyckte att vi i Sverige skulle trä på oss en röd tröja... Varför? Det visste ingen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0