Femton minuter över...som knappast går till kändiskap...

Sitter just nu och är så där värdelöst trött. Jag har haft lektion hela förmiddagen och om femton minuter börjar nästa. Nuförtiden sköter jag sömnen ganska bra just igårkväll höll det inte. Jag och Adde satt och hade mysig kväll med whiskey och Backgammon... kul då, trött nu!

Backgammon är ett spel som jag tycker är sjukt underskattat. Eller rättare sagt har det inte fått den chans det förtjänar. Detta magnifika brädspel med en härlig kombination av tur och strategi skapar mycket spännade partier som både kan spelas för den roliga sakens skull eller med en liten insats för att göra det lite kryddigare. Därför uppmanar jag nu er som gillar spel som schack och poker att genast lära er och försöka bemästra Backgammon. Det är dessutom löjligt enkelt eftersom det går att spela via windows basutbud av spel.

Ikväll är det i alla fall konsert och då hoppas jag att jag har piggnat till. Magnus Uggla heter artisten och jag tror ni är bekanta med hans arbete. Får se hur pass bra han är, om han lever upp till haussen. Någon form av utlåtande kommer.

Nu har jag slagit ihjäl femton minuter och det är dags att ta sig upp till lektionssalen för diskutioner kring verk av Strindberg och Ibsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0