Det var bättre förr...

Jag blir ofta nostalgisk och har lätt för att sjunka ner i gamla minnen och sakna härliga tider som en gång var. Det är inte på ett tragiskt sätt som rubriken gärna kan få det att låta som. Även nu händer en hel som jag kan nostalgitrippa på om några år.

Det är inte särskilt mycket konkreta minnen från specifika tillfällen som studsar omkring i huvudet utan mer på vilket sätt dagarna passerade för två, tre år sedan. Det mest specifika jag saknar är alla våra gamla fikastunder. Det fikas en hel del idag också, fastän på ett helt annat sätt. Nu blir det allt som oftast att man med enbart en person i taget sitter någonstans och kuckilurar om det mesta. Det som var bättre förr är alla de fikastunder vi hade i grupp. När vi var flera stycken som fick springa och sätta ihop massa småbord för att vi på ett praktiskt sätt skulle kunna fördriva stora delar av de dåtida dygnen. Något sådant gör jag/vi aldrig längre. Varför vet jag inte och jag kan inte heller se tillbaka på någon brytpunkt. Det är konstigt för när det begav sig var det så självklart. Vi behövde egentligen inte höras, alla visste vad som gällde och de som kunde de kom.

Så nu efterlyser jag alltså flera gruppfikastunder bara att höra av er när det passar... Alla ska med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0